Kontakt
Sekretariát – Kateřina Pelantová
+420 221 900 248
katerina.pelantova@pedf.cuni.cz
Univerzita Karlova
Pedagogická fakulta
M. D. Rettigové 4
116 39 Praha 1
Název a období řešení | Developing mathematics teaching units for migrant students – Math4Migrants (2021-2024) |
Poskytovatel | Erasmus+, KA220-SCH-A9B21E7C |
Partneři | Universität Wien (Rakousko, koordinátor); Univerzita Karlova (ČR), Panepistimio Thessalias (Řecko), FONDAZIONE A.R.E.A.(Italy), BORG Deutsch-Wagram (Rakousko), Stredni skola, zakladni skola a materska skola da Vinci (ČR), IC MALASPINA MASSA (Itálie) |
Informace | https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2021-1-AT01-KA220-SCH-000023768 |
Název a období řešení | MaTeK - Enhancement of research excellence in Mathematics Teacher Knowledge (2021-2023) |
Poskytovatel | European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme, 951822 |
Partneři | Comenius University in Bratislava (Slovensko, koordinátor); Charles University (ČR), University of Palermo (Itálie), Norwegian University of Science and Technology (Norsko), Middle East Technical University (Turecko) |
Informace | |
Název a období řešení | Concepts for teaching units in mathematics for migrant or minority students (2021) |
Poskytovatel | 84p12 Aktion Österreich — Tschechische Republik, Aktion Česká Republika — Rakousko; AT01 - OeAD – OeAD |
Partneři | Koordinátor rakouské účasti Andreas Ulovec, koordinátorka české účasti Jarmila Novotná |
Informace | Projekt byl vybrán Domem zahraniční spolupráce (DZS) jako jeden znejlepších mezinárodních projektů za rok 2021 – informace viz publikace To nejlepší z mezinárodního vzdělávání (https://www.dzs.cz/sites/default/files/2022-04/Publikace-Ceny-DZS-2021_1.pdf). |
Název | LPS – Learner´s Perspective Study |
Partneři | ICCR, University of Melbourne (Austrálie, koordinátor); univerzity vNěmecku, na Novém Zélandu, ve Švédsku, Singapuru, USA, Japonsku, Koreji, Číně, České republice |
Informace | The Learner’s Perspective Study (LPS) is the research direction aiming at international comparative research in mathematics education. The title stresses the intention to carry out teacher-focused studies by stressing the learner’s perspective. An informal community of researchers from countries all over the world was formed around the project. The results of the Learner´s Perspective Study are reported in a Book Series, published by Sense publishers/Brill: https://brill.com/display/serial/LPS?rskey=iSAUr5&result=1 https://researchdata.edu.au/learneraposs-perspective-study-mathematics-education/185976 |
Název | The Lexicon Project: Analysing pedagogical naming systems from different cultures to reconceptualise classroom practice and advance educational theory |
Poskytovatel | Discovery Grant from the Research Council of the Australian Government (ARC-DP140101361) |
Partneři | ICCR, University of Melbourne (Austrálie, koordinátor); univerzity zAustrálie, Čile, Číny, ČR, Finska, Francie, Německa, Japonska, USA |
Informace | https://classroomlexiconproject.wordpress.com/ |
Název a období řešení | Multiculturalism, Migration, Mathematics Education and Language – M3EAL (2012-2015) |
Poskytovatel | 526333-LLP-1-2012-1-IT-COMENIUS-CMP |
Partneři | Centro di Ateneo di Formazione e Ricerca Educativa, Università di Pisa (Itálie, koordinátor); Universität Wien (Rakousko); Charles University (ČR); Université Paris Est Créteil - ESPE (Francie); University of Volos (Řecko); Università di Siena (Itálie); Universitetet i Agder (Norsko) |
Informace | Kniha vzešlá zprojektu: https://1url.cz/XrC6M |
Název a období řešení | Learning Mathematics through new Communication Factors - LE-MATH (2012-2014) |
Poskytovatel | EU LifeLong Learning, 526315-LLP-2012-CY-COMENIUS-CMP |
Partneři | Cyprus Mathematical Society (Kypr, koordinátor); Thales Foundation (Kypr), Charles University (ČR), Loidl-Art (Rakousko), VUZF University (Bulharsko), “CALISTRAT HOGAS” National College Piatra-Neamt (Rumunsko), Lyckeskolan (Švédsko), Leolab (Španělsko), Junior Mathematical Society Miskolc (Maďarsko), European Office of Cyprus (Kypr), Collège Saint Charles (Francie), Institute of Communication and Computer Systems – National Technical University of Athens (Řecko), COM2GO (Kypr) |
Informace | www.le-math.eu |
Název a období řešení | EdUmatics. European Development for the Use of Mathematics Technology in Classrooms (2009-2012) |
Poskytovatel | 503254-LLP-1-2009-1-UK-COMENIUS-CMP |
Partneři | University of Chichester, Velká Británie (koordinátor); Widem Secondary School (UK), Charles University (ČR), Základní a mateřská škola Na Slovance (ČR), Päedagogische Hochschule Freiburg (Německo), Universität Würzburg (Německo), Hans-Leinberger Gymnasium Landshut (Německo), Institut national de recherche pédagogique (Francie), Lycée Parc Chabrières (Francie), Institut de Recherche sur l´Enseignement des Mathématiques de l’Université Montpellier 2 (Francie), Lycée Régional Georges Clemenceau (Francie), Université Paris Diderot - Paris 7 (Francie), Lycée Jacques Prévert (Francie), Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Főiskolai Kar (Maďarsko), Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium (Maďarsko), Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium (Itálie), Liceo scientifico statale “Arturo Issel” (Itálie), Universiteit Utrecht (Holandsko), CSG Liudger, locatie Raai (Holandsko), Univerza v Mariboru Pedagoška fakulteta Maribor (Slovinsko), Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana (Slovinsko) |
Informace | https://wuecampus.uni-wuerzburg.de/moodle/ username: xjan36ui; password: V!UmO:X6 |
Název a období řešení | Přínos kultury žáků při řešení slovních úloh a didaktických situací k matematické výchově (2009-2010) |
Poskytovatel | Le programme Partenariat Hubert-Curien (PHC) Barrande, MEB 2-09-04 |
Partneři | Koordinátor francouzské účasti Bernard Sarrazy, koordinátorka české účasti Jarmila Novotná |
Název a období řešení | JoCiTE: Joint Curriculum in Teacher Education (2007–2010) |
Poskytovatel | 133928-LLP-1-2007-1-NL-ERASMUS-ECDSP (Lifelong Learning Programme, Erasmus) |
Partneři | University in Groningen (koordinátor, Holandsko); Eszterházy Károly College, Eger (Maďarsko), Charles University, Prague (ČR), Universitat Autònoma de Barcelona (Španělsko), University of Tartu (Estonsko), University of Edinburgh (UK), University of Helsinki (Finsko), University of Joensuu (Finsko), University of Regensburg (Německo), Dr. Nassau Colloge, Assen (Holandsko), EKF Training School, Eger (Maďarsko), Akademicke gymnasium Štepanska (ČR), Institut d´Educació Secundària Sabadell (Španělsko), Miina Härma Gymnasium, Tartu (Estonsko), Joensuu Normaalikoulu, Joensuu (Finsko) |
Název a období řešení | SPriTE: Shared Practice in Teacher Education (2007–2009) |
Poskytovatel | 133785-LLP-1-2007-1-NL-COMENIUS-CMP (Lifelong Learning Programme, Erasmus) |
Partneři | University in Groningen (koordinátor, Holandsko); Eszterházy Károly College, Eger (Maďarsko), Charles University, Prague (ČR), Universitat Autònoma de Barcelona (Španělsko), University of Tartu (Estonsko), University of Edinburgh (UK), University of Helsinki (Finsko), University of Joensuu (Finsko), University of Regensburg (Německo), Dr. Nassau Colloge, Assen (Holandsko), EKF Training School, Eger (Maďarsko), Akademicke gymnasium Štepanska (ČR), Institut d´Educació Secundària Sabadell (Španělsko), Miina Härma Gymnasium, Tartu (Estonsko), Joensuu Normaalikoulu, Joensuu (Finsko) |
Název a období řešení | CLIL across Contexts: A scaffolding framework for CLIL teacher education (2006–2009) |
Poskytovatel | 128751-CP-1-2006-1-LU-COMENIUS-C21 |
Partneři | Université du Luxembourg (Lucembursko, koordinátor); UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE MADRID, Universidad Complutense de Madrid , CENTRO DE APOYO AL PROFESORADO , CENTRE DE PROFESSORAT DE PALMA (Španělsko), Centro di Ateneo di Formazione e Ricerca Educativa – Università di Pisa (Itálie), HOGESCHOOL VAN AMSTERDAM (Holandsko), University of Leeds (Velká Británie), Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta (Česká republika) |
Informace | https://www.ecml.at/Portals/1/resources/Articles%20and%20publications%20on%20the%20ECML/2009_EC_Socrates_TeacherEducationForCLILAcrossContexts.pdf |
Název a období řešení | MA²ThE TE AMO – MAking MAThEmatics TEAchers Mobile (2006–2009) |
Poskytovatel | 129543-CP-1-2006-1-IT-COMENIUS-C21 |
Partneři | Università di Pisa (Itálie, koordinátor); Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta (Česká republika), Skarup Seminarium (Dánsko), Institut Universitaire de Formation des Maitres de Creteil (Francie), Universität Wien (Rakousko) |
Název a období řešení | SMASH: Helping parents to help their children excel in mathematics and sciences (2007–2008) |
Poskytovatel | 134262-CY-GRUNDTVIG-GMP |
Partneři | Univerzity zpěti evropských zemí: Kypr, Řecko, Španělsko, ČR, UK |
Název a období řešení | ActiveMathEU – Exploitation and Dissemiantion of LeActiveMath (2007–2008) |
Poskytovatel | e-Learning, 4533 – 2006 ELE ELEB14 |
Partneři | Universität des Saarlandes, Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz GmbH (Německo, koordinátor); Deutsche Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz, Ludwig-Maximilians-Universität München (Německo), Eötvös Loránd University (Maďarsko), Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta (Česká republika), Université Pierre et Marie Curie (Francie) St. Michael College (Holandsko), Klett Lernen und Wissen GmbH (Německo) |
Název a období řešení | Mathematical misconception in the primary years (2006–2007) |
Poskytovatel | British Academy, LRG-42447 |
Partneři | University of East Anglia (UK, koordinátor); Center for Educational Resources, Tel Aviv (Izrael), Charles University (ČR), University of Parma (Itálie), University of Tel Aviv (Izrael) |
Informace | Viz kniha: https://1url.cz/erC8Q |
Název a období řešení | COSIMA: Communicating own strategies in primary mathematics (2003-2006) |
Poskytovatel | 112091-CP-1-2003-1-DE-COMENIUS-C21 |
Partneři | University of Kassel and University of Oldenburg (Německo), Charles University (ČR), University of East Anglia, Norwich (UK)) |
Název a období řešení | LOSSTT-IN-MATH – Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics (2003-2006) |
Poskytovatel | 112318-CP-1-2003-1-ITCOMENIUS-C21 |
Partneři | Università di Pisa (Itálie, koordinátor); Skaarup Seminarium (Dánsko), IUFM de Créteil (Francie), Università di Firenze, Università di Siena (Itálie), Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta (Česká republika), Univerzita Mateja Bela (Slovensko) |
Informace | https://losstt-in-math.dm.unipi.it/czech.htm |
Název a období řešení | Identification, Motivation and Support of Mathematical Talents in European Schools – MATHEU (2003-2006) |
Poskytovatel | 112212-CP-1-2003-1-CY-COMENIUS-C21 |
Partneři | School of Education (Kypr, koordinátor); Institut po Matematika I Informatika, Balgarska Akademia na Naukite (Bulharsko), ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (Kypr), Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta (Česká republika), Universität Duisburg-Essen (Německo), ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ( = PANEPISTIMIO KRITIS) (Řecko), Dipartimento di Matematica ed Applicazioni Università di Palermo (Itálie), UNIVERSITATEA DE NORD BAIA MARE (Rumunsko), University College London (Velká Británie) |
Název a období řešení | IIATM: Implementation of Innovative Approaches to the Teaching of Mathematics (2003-2006) |
Poskytovatel | 112218-CP-1-2003-1-CZ-COMENIUS-C21 |
Partneři | Charles University (koordinátor, ČR); University of Derby (UK), University of Kassel (Německo), University of Thessaloniki (Řecko) |
Informace | Viz publikace: https://www.researchgate.net/publication/47150306_Namety_na_podnetne_vyucovani_v_matematice |
Název a období řešení | MATHED - Researching the teaching and learning of mathematics (2002-2004) |
Poskytovatel | Socrates Erasmus – IP |
Partneři | Sheffield Hallam University (Velká Británie, koordinátor); Pädagogische Hochschule, Linz (Rakousko), Charles University of Prague (ČR), University of Helsinki (Finsko), University of Riga (Lotyšsko), Oslo University College (Norsko), Oxford Brookes University (UK), Tallinn University (Estonsko), Aristotle University of Thessaloniki (Řesko) |
Informace | Viz publikace: https://www.researchgate.net/publication/289509874_Researching_the_Teaching_and_Learning_of_Mathematics_Proceedings_of_MATHED_Intensive_Programme_2003 https://www.researchgate.net/publication/289510175_Researching_the_Teaching_and_Learning_of_Mathematics_II |
Název a období řešení | Crescere in Europa: per una nuova cittadinanza nella scuola e nel mondo del lavoro (2001-2004) |
Poskytovatel | G2-P-2001-24 (Socrates Grundtvig) |
Partneři | Centro Servizi Amministrativi (Ex Ufficio Scolastico Provinciale) di Milano (Itálie, koordinátor); Centro de Educaciòn de adultos “BELLAVISTA” (Španělsko), Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta (Česká republika), COMUNE di MILANO, Settore Servizi Formativi e Diritto allo studio, IPSSCT “L.V. Bertarelli” (Itálie) |
Název a období řešení | Empowering mathematics teachers for the improvement of school mathematics (1999-2002) |
Poskytovatel | 71521-CP-3-2002-1-COMENIUS-C21 |
Partneři | Charles University (koordinátor, ČR); University of Derby (UK), Holmeskollan, Torsby (Švédsko). |
Informace | https://emtism.pedf.cuni.cz/ |
Název a období řešení | FORM-MO – Multinational teachers’ training to curriculum modularity (1999-2002) |
Poskytovatel | 71747-CP-1-1999-1-IT-COMENIUS-C31 |
Partneři | I.R.R.S.A:E. LOMBARDIA (Itálie, koordinátor); HeLP Pädagogisches Institut Nordhessen (Německo), Escola Superior de Educação (Portugalsko), University of Oulu (Finsko), Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta (Česká republika), Danmarks Pædagogiske Universitet (Dánsko) |
Název a období řešení | ELTMAPS – Effective learning and teaching of mathematics from primary to secondary school (1999-2002) |
Poskytovatel | 71678-CP-1-1999-1-UK-COMENIUS-C321 |
Partneři | School of Education Studies, University of Surrey, Roehampton (Velká Británie, koordinátor); Pedagogical Institute (Kypr), Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta (Česká republika), Department of Mathematics, University of Modena (Itálie) |
Web | https://storico.pitagoragroup.it/pited/ArAlELTMAPS.html |
Název a období řešení | TIE-CLIL – Translanguage in Europe, Content and Language Integrated Learning (1998-2001) |
Poskytovatel | 56287-CP-1-98-1-IT-LINGUA-LA |
Partneři | I.R.R.S.A.E. LOMBARDIA, Istituto Regionale di Ricerca Sperimentazione Aggiornamento Educativi (Itálie, koordinátor); University of Pavia, M.I.U.R. - Direzione Regionale della Lombardia, IRRE Lombardia – Milan (Itálie), University of Jyväskylä (Finsko), Universitat de Barcelona (Śpanělsko), Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta (Česká republika), Universitat Salzburg, Institute of Biophysik (Rakousko); IUFM de Lorraine, Rectorat de l’Académie de Nancy-Metz (Francie), Bristol Local Education Authority (Velká Británie) |
Web | www.tieclil.org |
.